Trans Polonia trzeci raz w ciągu ostatnich kilku lat decyduje się na akwizycję zachodnioeuropejskich przewoźników. Docelowo polski przewoźnik z Tczewa planuje w najbliższych latach kolejne zakupy. Jak podkreśla w rozmowie ze Strefą Biznesu Dariusz Cegielski, prezes zarządu spółki Trans Polonia, polskie przedsiębiorstwa są innowacyjne, zaangażowane w ekspansję rynkową i już dawno nie mają kompleksu wobec firm zagranicznych. – Dziś to my dajemy zachodnim spółkom szansę na stabilny rozwój – przekonuje.
W połowie lipca br. nastąpiło dołączenie do TPG holenderskiego przewoźnika Nijman/Zeetank, które, jak podkreśla spółka, otwiera przed grupą dostęp do perspektywicznego rynku przewozów szkła i znaczny wzrost możliwości świadczenia usług transportu intermodalnego. Transakcja obejmuje dodatkowo prowadzenie logistyki magazynowej dla fabryk szkła Pilkington w St. Helens w Wielkiej Brytanii i w Sandomierzu w Polsce.
Redakcja Strefa Biznesu: Jakie kolejne rynki zachodnioeuropejskie planujecie objąć swoją działalnością w najbliższych latach, a może są już prowadzone rozmowy w sprawie potencjalnych przejęć?
Dariusz Cegielski, TPG: Uważnie obserwujemy rynek i analizujemy różne możliwości. Chcemy rozwijać naszą grupę w sposób zrównoważony, dlatego bardzo starannie podchodzimy do każdej inwestycji. Spółki, które w przyszłości mogłyby stać się częścią grupy Trans Polonia, z pewnością już dziś rozwijają przewozy w strategicznych dla branży miejscach w Europie, nie wykluczamy żadnego kierunku, czas pokaże.
Redakcja Strefa Biznesu: W jaki sposób spółka zamierza rozwijać segment transportu intermodalnego w tankkontenerach – czy planowane są inwestycje w nową flotę, infrastrukturę logistyczną, czy może partnerstwa z operatorami terminali?
Dariusz Cegielski, TPG: To bardzo ważny element transakcji i samej akwizycji, która zapewnia nam mocne wejście na ten istotny dziś rynek. Mamy kompetencje i niezbędne doświadczenie Nijman/Zeetank w organizacji i realizacji specjalistycznych przewozów intermodalnych.
Teraz chcemy maksymalnie wykorzystać bezpośredni dostęp do przeładunków w porcie Rotterdam i możliwości, jakie daje nam własna baza magazynowo-logistyczna w St Helens w Wielkiej Brytanii, która posiada bezpośrednie połączenie z jednym z najważniejszych brytyjskich portów w Liverpoolu.
W naszej działalności transport intermodalny stanowi połączenie transportu kołowego, kolejowego i morskiego. Do realizacji tych usług będziemy wykorzystywać 530 tankkontenerów, którymi dysponuje dziś Nijman/Zeetank.
Sektor transportu intermodalnego od dawna był dla nas interesującym kierunkiem, jednak bariera wejścia jest tu ustawiona bardzo wysoko. Akwizycja N/Z zmienia naszą pozycję na rynku tych przewozów. Strategia biznesowa TPG zakłada, że transport intermodalny stanie się jednym z filarów rozwoju naszej grupy i pozwoli nam wzmocnić pozycję firmy jako czołowego europejskiego dostawcy specjalistycznej logistyki chemicznej.
(...)
Autor: Maciej Badowski
Cały artykuł dostępny na: strefaBIZNESU.pl