Jak sobie radzić z brakiem kierowców?
2016-03-21
Żeby być dobrym kierowcą, trzeba mieć talent. Żeby mieć w firmie dobrego kierowcę, który jest talentem, trzeba się sporo napracować. Dlatego większość firm traktuje temat pozyskiwania kierowców jak broń strategiczną, której ujawniać przed konkurencją nie wolno.
TPG TRANS POLONIA GROUP z Tczewa współpracuje z grupą niemal 200 kierowców, z których część jest zatrudniona bezpośrednio w firmie. Elementami systemu motywacyjnego obejmującego wszystkich kierowców, a opracowanego przez Dział Techniczny TPG, są premie kwartalne, umożliwiające uzyskanie dodatkowo 1500 zł, i płatne odpoczynki tygodniowe, za które kierowca może otrzymać nawet do 800 zł miesięcznie.
Funkcjonują w spółce także elementy bonusów niefinansowych, takie jak prezenty firmowe, paczki świąteczne czy odzież firmowa. Dodatkowo kierowcy z najdłuższym stażem otrzymują najnowsze ciągniki siodłowe, tak aby poprawić im komfort codziennej pracy i docenić dotychczasowe osiągnięcia. Kadra zarządzająca TPG jest przekonana, że dobry system motywacyjny w firmie to w dzisiejszych czasach konieczność.
– Większa motywacja kierowców do lepszej pracy pozwoliła nam uzyskać usługi na jeszcze wyższym poziomie. Dodatkowo poprawiło to komunikację pomiędzy grupą kierowców, a działami operacyjnymi TPG, codzienna praca wymaga ścisłej współpracy i dobrej komunikacjiz kierowcami – dodaje.
Z Panem Piotrem Mazerantem, kierownikiem Działu Floty z Grupie TPG rozmawia Marceli Kwaśniewski
Cały artykuł dostępny w magazynie TRANSPORT I SPEDYCJA | NR 1 | LUTYMARZEC 2016