Dołączenie do TPG holenderskiego przewoźnika Nijman/Zeetank otwiera przed grupą dostęp do perspektywicznego rynku przewozów szkła i znaczny wzrost możliwości świadczenia usług transportu intermodalnego. Jednocześnie transakcja obejmuje prowadzenie logistyki magazynowej dla fabryk szkła Pilkington w St. Helens w Wielkiej Brytanii i w Sandomierzu w Polsce.(...)Aktualnie Nijman/Zeetank dysponuje flotą pojazdów (648 szt.) i tankkontenerów (530 szt.). – To między innymi tankkontenery są bardzo ważnym elementem tej transakcji, gdyż umożliwiają nam mocne wejście na istotny dziś rynek intermodalny – podkreśla prezes Dariusz Cegielski.
(...)
Kolejnym widocznym elementem transakcji będzie pojawienie się we flocie TPG innenladerów, czyli specjalistycznych pojazdów do przewozu szkła, a także wzbogacenie oferty grupy o usługi logistyki magazynowej oraz bezpośrednie zaopatrzenie i utrzymanie produkcji na linii produkcji szkła float w Sandomierzu dla Pilkington Polska.
(...)
Porty zawsze były ważne w strategii przewozów realizowanych przez TPG, dlatego lokalizacje zagranicznych spółek grupy nie są przypadkowe. J. Deckers & Zn znajduje się w sercu logistycznego zaplecza portów ARA (Amsterdam–Rotterdam–Antwerpia), a spółka TPG International GmbH z Hilden mieści się w rejonie Zagłębia Ruhry w pobliżu kluczowych portów rzecznych Niemiec. – Kupno holenderskiego przewoźnika daje nam dodatkowo bazę magazynowo-logistyczną w Spijkenisse, bezpośredni dostęp do portu w Rotterdamie oraz własne zaplecze w St Helens w Wielkiej Brytanii – miejscowość ta jest doskonale skomunikowana z portem w Liverpoolu. – przypomniał prezes Cegielski.
(...)
Autor: Witold Zygmunt
Cały artykuł dostępny na: Log24.pl