2015-07-20

Truck Auto.pl: Jakie czynniki w największym stopniu decydują dziś o konkurencyjności usługi logistycznej w obszarze kontrolowanej temperatury?

Adriana Bosiacka: Dziś zleceniodawca wymaga bardzo szybkich reakcji na każdym poziomie procesu transportowego. Warunkiem koniecznym w takich przewozach jest nie tylko wzorowa terminowość, ale również bardzo krótki czas tranzytu.  

Partnerzy w segmencie spożywczym mają dziś większą świadomość roli przewoźnika w całym łańcuchu logistycznym. Coraz większa liczba kontrahentów stawia na jakość usługi transportowej. Na przewoźniku ciąży podwójna odpowiedzialność – odpowiada on bowiem nie tylko za jakość własnych usług, ale za produkt klienta oraz jego markę. Dziś firmy muszą rywalizować ceną i jakością.

Zwiększenie jakości produktów spożywczych wywołało również większe oczekiwania dotyczące ich przewozu. Dodatkowo konkurencja na rynku transportowym również pozwoliła producentom żywności na skuteczniejsze wyegzekwowanie oczekiwanego poziomu usług przewozowych. Obecnie transport żywności bezwzględnie musi odbywać się taborem specjalistycznym, odpowiednio przygotowanym pod względem certyfikacyjnym, zapewniania szczelności, poziomu czystości, w kontrolowanej temperaturze.

Truck Auto.pl: Jakie szczególne cechy powinny posiadać systemy informatyczne wspierające zarówno obszar składowania jak i transportu produktów wymagających kontrolowanej temperatury (żywność, farmaceutyki etc.). Z jakich rozwiązań IT korzysta firma?

Adriana Bosiacka: Specjalistyczny przewóz, jakim jest transport chłodniczy, wymaga przede wszystkim odpowiedniego taboru, który pozwala na optymalizację transportu. Możemy pochwalić się posiadaniem zarówno naczep chłodni typu double deck – podwójna podłoga – co stwarza możliwość piętrowego załadunku, jak i naczep z podwójnym agregatem i ścianą grodziową - co pozwala na podejmowanie ładunków z dwojakim zakresem temperatury. Nowe rozwiązania techniczne związane z taborem stwarzają coraz większe możliwości elastyczności ofertowej, na której bardzo nam zależy.

Ważnym aspektem jest możliwość wydruku temperatury podczas całej drogi przewozu, co daje pewność, iż nie został przerwany ciąg chłodniczy produktu. Istnieją dodatkowe systemy, które pozwalają spedytorom na monitorowanie drogi transportu oraz możliwość bieżącego śledzenia temperatury na naczepie. Organizacja firm przewożących żywność musi silnie współdziałać z wymogami stawianymi w tym biznesie. 

 

 

Komentarz Adriany Bosiackiej, Dyrektora Spedycji / Członka Zarządu Trans Polonia S.A. w TPG Trans Polonia Group

 

Cały artykuł dostępny w magazynie TRUCKauto.pl  Nr 7/10/2015