Akwizycja holenderskiej firmy Nijman/Zeetank to nie tylko wzmocnienie w kluczowych dla giełdowej spółki przewozach produktów chemicznych i paliw, ale i możliwość rozwoju na perspektywicznym rynku transportu intermodalnego.
(...)
W wyniku akwizycji Trans Polonia chce wejść na strategiczny rynek przewozów intermodalnych (są realizowane z wykorzystaniem co najmniej dwóch środków transportu). To bardzo ważny element transakcji, gdyż dotychczas giełdowa firma koncentrowała się na transporcie drogowym. Teraz, poprzez Nijman/Zeetank, pozyskała kompetencje i niezbędne doświadczenie w organizacji i realizacji specjalistycznych przewozów intermodalnych.
(...)
– W naszej działalności transport intermodalny będzie połączeniem transportu kołowego, kolejowego i morskiego lub rzecznego. Do realizacji tych usług będziemy wykorzystywać do 530 tankokontenerów (kontener-cysterna – red.), którymi dysponuje dziś Nijman/Zeetank – twierdzi Cegielski. Dodaje, że sektor transportu intermodalnego od dawna był dla Trans Polonii interesującym kierunkiem rozwoju.
(...)
Przejęcie Nijman/Zeetank zaowocowało również rozszerzeniem działalności grupy Trans Polonia o biznes usług logistyki wewnątrzzakładowej oraz magazynowania dla przemysłu hutniczego szkła.
(...)
Autor: Tomasz Furman
Cały artykuł dostępny na stronie: parkiet.pl